Local Beries!!

Now available in this retarded country!!
I was doing quick shopping today, just to buy some strawberries for my Strawberry Cheesecake, when I saw these plastic boxes of blackberries and raspberries, just next to the strawberries. The label said “Local Raspberry” and “Local Blackberry“.

What???

The price tag is 15 and 19 thousand Rupiahs. This is so cool!
I mean, I’ve been wanting to use blackberries and raspberries in my recipes, but their rarity and prices got in my way. Hmm… now I know what I’m gonna post for SHF #9🙂

Dan ternyata, yang namanya Raspberry itu adalah Arbei yang pohonnya banyak di daerah Puncak itu loh. Banyak juga dijualin pedagang keliling kalo kita jalan-jalan ke daerah Puncak, Selabintana, Bogor, Lembang. Woooo, jadi Arbei itu sama toh dengan Raspberry!! Hihihi…

Raspberry atawa Arbei ini lumayan uaasemmmm! Kalo blackberry lebih banyak manisnya. Dan yang paling penting, tampangnya berry-berry-an ini cantik banget untuk garnish. I’m so happy!

Oya, hampir lupa, aku belinya di Ranch Market Buncit.

4 thoughts on “Local Beries!!”

  1. local raspberry emangnya ada?ga perna liat di supermarket..beli di supermarket mana tuch..??biasanya susah bgt adanya..ada jg mahall bgt ga sanggup ^^ trus mo nanya jg..biasa beli bhn n alat kue dimana ya?

    oChiNn darling, kalo gak ada gimana aku bisa bikin foto diatas? Baca postinganku sampe selesai doonk.. kan ada tuh di paling bawah, belinya di Ranch Market Buncit. Happy hunting ya..
    Toko bahan & alat kue bisa lihat di sini daftarnya.

  2. hai dear,
    aku dari kecil dah makan looh blueberry itu..
    malah dah gede baru tau kl itu namanya blueberry, secaraa gedenya dikampung.. hehee..

    dit4ku (originally from sumba, NTT) buanyaak bgt blueberry n jatohnya kaya tanaman liar..🙂

    anyway, u want me to bring you some coz ive plan to go there next week..🙂

    Cherly! Mauuuuuu!! Udah telat belom??? Oh, you’re so lucky! ———–Riana

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s