Not Really An Update


 
One of my good friends texted me a few weeks ago:
 
“Check out the latest AJ, page 16. It’s small, I almost didn’t notice.”
 
Well, it was like 2 weeks later that I finally had time to go to Mangkok Putih, had a very nice lunch (Agadashi Tofu, my favorite! Yea, baby!), and opened the sacred page 16. There it was, small lines correcting that the credit title of Roti Gambang on their previous edition should read pennylanekitchen.blogsome.com. No kidding.
 
Hey, I’m not mad or anything. I’m not flying above the clouds either. I’ve forgiven this already. But that doesn’t stop things to be done the way they should be.
 
And ow, about the accusation that said I’ve done the same crime in the past to somebody else, that’s totally cheap shot. First, I personally did not do that, and I challenge anybody—who has the guts saying it to me face to face instead of leaving some fake identity, which by the way, only showed how bad you were raised— to actually prove your lame accusation. Second, the matter involved the community I happened to be one of the moderators of, and it was settled long time ago in a good and respectable manner. Third, I did not do that, and the challenge is on.
 
PS:
Some descent people texted me and emailed me suggesting that I should respond to that cheap shot. To them, I deeply apologize for my lateness. I hope I have enough time to read every comment, follow up every development on other blogs, but I don’t. I hope this not-so-an-up-date post can be considered as a response. I promise to eventually take a picture of page 16 showing the correction, just to be fair. (I did. Updated a few days later)

12 thoughts on “Not Really An Update”

  1. mampir pertama kali, gara2 liat blognya tika. ternyata ini ya blogger yg profilnya ditampilin di tabloid langganannya mama saya. heheh…
    klo dalam dunia desain grafis mbak, biasanya kita mencegah pembajakan kayak yg mbak alami dengan membubuhkan tanda tangan atau tulisan di setiap foto/gambar/ilustrasi yang dipajang di internet. semakin baik klo kira2 tandatangannya ndak bisa diedit pake photoshop, maksudnya kalo mau dihapus pake photoshop bisa bikin gambar objeknya terhapus sebagian. jadi mau ga mau, ga bisa diambil deh tuh gambar… jadi signaturenya bikin aja segede bagong sekalian. hehehehhe….
    sukses ya mbak

  2. Sama aja kaya paranoid sama maling terus pasang alarm di mana-mana. Akhirnya tamu beneran malah ga bisa masuk.

    Watermark bisa jadi solusi bagus. Tapi kadang fotografer ga mau gambarnya dirusak tulisan kecil begitu. Jadinya foto malah jelek.

    Kalau ada yang memperlihatkan foto dengan gratis ya dihargai lah dengan kesadaran masing-masing. Mentang-mentang gratis terus seenaknya dipakai untuk komersial.

  3. Is the Mangga Gedong season over? Where do I get the best Mangga Gedong in Jakarta? Planning to go next year when the fruit is in season. Thanks for the info!!

    The best Mangga Gedong? Almost any supermarkets in Jakarta sell good quality Mangga Gedong when it’s in season. I myself often buy it at D’Best Supermarket on Jalan Fatmawati or Superindo in Cilandak Mall, south Jakarta. Have fun! ——–Riana

  4. I haven’t had much time to do blog reading lately and am really disgusted by the act of the magazine. I am glad that you stood forward to state your rights. Way to go! BTW, Happy New Year!

  5. coba lihat blog nya seleranusantara.blogspot
    kayaknya semuanhya copy dari tempat orang. ada yg disebut sumbernya..ada yg sumbernya ngaco.
    inne dan rieke dah jadi korban.
    jangan2 punyanya Riana juga ada disitu.

  6. WAH!!!!
    HARUS maju terus mba…
    klo namanya penyelesaian sepihak
    dan emba benar-benar+ sangat DIRUGIKAN..
    ayolah mba, pakai jalur hukum…
    berjuang demi semua tukang foto, demi kedepannya juga, demi kesadaran HAK CIPTA fotografer!!
    MAJU!!!!!!!!

  7. Hai Ri, ini Sefa yg di Warung Makan
    Fotoku juga baru aja dipasang di Koran Tempo tanpa ijin, dan aku langsung inget sama kasus foto gambang milikmu.
    Menyebalkan memang mereka yg gak ngerti bahwa utk menjadi sebuah foto, kita melewati step yg tidak sedikit!

    Hm.. baiknya sih diurus kasusnya dengan benar, supaya gak berulang lagi dan lagi. ——–Riana

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s